neděle 14. února 2016

Valentýnská ...

... nálada pronikla i k nám. 

Valentýna slavíme celý víkend hlavně dobrým jídlem.

Ke snídani jsme si dali nepečený "dortík".

Původně jsem měla v plánu upéct plněná srdíčka podle tohoto receptu, ale už barva těsta neodpovídala obrázku. Příště bych vynechala kakao.
No a náplň byla další problém. To že byla docela řídká by mi nevadilo, ale ta chuť, fuj, nic umělejšího jsem v životě nejedla. Bylo to asi tou vanilkovou esencí, koupila jsem jinou než obvykle ( do budoucna si udělám domácí).  
 Takže jsem přidala celý tvaroh a zakysanou smetanu a navrstvila do misky s cukrářskými piškoty a malinami.
Tím jsem to zachránila a nemusela to za stálého míchání vylít do záchodu. 
Srdíčka jsem dala alespoň nahoru a zbytek jsme snědli jen tak.

Oběd, ten ale nezklamal. 
Měli jsme jako vždy výborné Bourguinon de boeuf podle Veroniky Žilkové s bramborovo-mrkvovým pyré.
 750g hovězího masa (zadní nebo kližka), 1 mrkev, 3 cibule, 300 ml červeného vína, 1 bobkový list, sůl, pepř, 3 snítky tymiánu, 125 g slaniny

Maso očistíme a nakrájíme na kostky, 2 cibule oloupeme a nakrájíme na kostky a oloupanou mrkev na kolečka. Dáme do mísy a zalijeme vínem, přidáme tymián a bobkový list a necháme uležet, nejlépe přes noc.
Z odřezků a 1 cibule uvaříme vývar, kterým potom budeme podlévat maso.
Z naloženého maso vylijeme víno, vyndáme koření a maso osušíme. Na oleji opečeme slaninu a maso s mrkví a cibulí, přidáme do hrnce. Maso osolíme, opepříme, podlijeme vývarem a dusíme na mírném plameni, bez pokličky, do měkka. Trvá co cca 2 hodiny. Nezapomínáme podlévat.

pyré- 60% brambor, 40% mrkve, mléko, česnek, sůl
Oloupané brambory a mrkev uvaříme v osolené vodě do měkka, vodu slijeme, přidáme vlažné mléko a prolisovaný česnek a rozmixujeme ponorným mixérem.



Díky výrobě únorové stránky kalendáře máme i trochu srdíčkové výzdoby. A díky manželovi máme i květinovou výzdobu :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka