pondělí 29. února 2016

Bábovka

Pečení bábovky je u nás mužská práce :) já pouze diktuji druh a množství surovin, které mají použít.


250g polotučného tvarohu ve vaničce, 1-2 vejce, 100g tuku (máslo, olej, Hera), 1/2 hrnku mléka, 1/2 hrnku cukru, 1 a 1/2 hrnku polohrubé mouky, 1 prdopeč, špetka soli
podle chuti- kakao, ořechy, rozinky, rum, vanikové aroma, citronová kůra, skořice, čokoláda
my dáváme půl lžičky vanilkového aroma a do poloviny těsta 2 lžíce kakaa 
Do mísy dát tvaroh, cukr, vejce, tuk (rozpuštěný), mléko, špetku soli, příp. rum, vše rozšlehat dohladka. Vmíchat mouku s práškem. Je-li třeba, přidejte mouku nebo trochu mléka či vody, aby bylo těsto husté, ale přitom tekuté (závisí na použitém tvarohu). Těsto vlít do formy (mám silikonovou, takže není potřeba vymazávat a potom se dá použít jako poklop, aby bábovka neosychala) a péci v rozpálené troubě na 160 °C 15 minut a potom 135 °C 30 minut.
Těsto vychází pro střední nebo větší bábovkovou formu. Dobrá sama o sobě, je vláčná a chuťově docela výrazná, i když není mastná a sladká.

Obměna- protože "M" na velikonoce vykoledoval hodně čokoládových figurek, které jsou samotné nic moc a bylo mi líto je vyhodit, nadrobila jsem je do bábovky. A výsledek super.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka