pondělí 4. července 2016

Borůvky

Na sběr jsem si vzala dva pomocníky, ty to ale moc dlouho nevydrželi a raději si hráli s klacky v okolí. No jo, muži hold nejsou sběrači, ale lovci.
Pro jistotu jsme si vzali i košík a jak se nám hodil. Pár hub jsme našli.
Za hodinu v lese, docela slušný nález :)

 Koláč
křehké těsto- 200 g hladké mouky, 100 g tuku (hera, máslo, zlatá haná), 1 žloutek
náplň- 375 ml mléka, vanilkový pudink v prášku, lžíce cukru, 1 tvaroh ve vaničce nebo hustá zakysaná smetana
asi 3/4 litru borůvek
drobenka- máslo 1 cm, hrubá mouka 2 hrsti, cukr krupice hrsť
Těsto zpracujeme v míse a namačkáme do formy. Bohužel nemám koláčovou, tak jsem použila větší dortovou. Na dno vždy dávám pečící papír, který zavřu do obruče.
Z mléka, pudinkového prášku a cukru uvaříme hustý pudink a po vychladnutí do něho přimícháme tvaroh nebo zakysanou smetanu.
Pudinkovo- smetanovou hmotu rozprostřeme na těsto a bohatě posypeme borůvkami.
Vrch zasypeme drobenkou a pečeme na 180 stupňů 25-30 minut.
Na mě byl koláč málo sladký, ale to spravilo pocukrování.

A ještě jedna vychytávka na rychlejší zchladnutí pudinku.
Když už nebyl hrnec moc vařící, položila jsem ho na zmražené chladící vložky do chladících boxů a termotašek.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka