úterý 3. května 2016

Paletová ...

... lavička :)

Paletový nábytek se mi hodně líbí a už hodně dlouho jsem měla potřebu sehnat palety a něco vyrobit.
Na internetu je plno inspirace a jsou i firmy, které se výrobou paletového nábytku zabývají, takže pokud si na to sami netroufnete, můžete jejich služeb využít.
zdroj fotek- google

Stavba domu, je ideální způsob získání palet. 
Ty vratné EURO palety, na kterých se vozí cihly či tašky, jsou ošuntělé, ideální pokud chcete aby výsledný nábytek byl zašedlý a měl patinu nebo je nutné se připravit na pečlivé broušení či natírání. 
Já ale toužila po krásných, nových, skoro čerstvých paletách a ty jsem získala díky nákupu střešních oken Roto. A to nečekaně a dokonce zadarmo.
Takže je jasné, že jsem je nemohla dlouho nechat ležet ladem.

Napadlo mě, že by bylo dobré udělat lavičku, aby jsme si na stavbě taky mohli občas sednou a vypít si třeba kávu (kterou si tam musíme přinést) nebo jen tak odpočívat a nemuseli sedět na zemi.

Takže jsem v noci v posteli (místo spánku), teoreticky vymyslela jak palety rozřezat a poskládat, aby vznikla lavička.
Po prvním řezu motorovkou, jsem zjistila, že můj plán má trhlinu, takže jsme nakonec palety rozřízli jinak.
Provedli jsem zkušební sestavení a už zbývalo jen obrousit, natřít a sešroubovat.
Bohužel na broušení nebyl čas a potom se projevilo aprílové počasí a pořád pršelo, takže jsem brousit nemohla  :( 
Skoro týden jsem tedy nad broušením jen teoretizovala. Nápad s lavičkou se my rozležel a dospěla jsem k názoru, že je škoda dát takovou pěknou lavičku na stavbu.
Nechám si ji tedy na terase a budu se kochat každý den.

Na stavbě jsem proto vyrobila improvizovanou lavičku z cihel a zbylých osb desek, není vůbec pěkná, ale účel splní.
  
Když vylezlo sluníčko, přišel čas broušení :)
Už teď to vypadá lépe a hlavně si při každém sednutí nezapíchneme třísku do pr....  :)

Ještě zbývá nátěr.
Líbí se mi barva dřeva, takže jsem koupila matný lak na dřevo pro venkovní použití (Lazurol), aby lavička bez úhony přežila rozmary počasí.

Natřená a na svém místě, ještě je potřeba sešroubovat, ale musím koupit správné šrouby.
Protože byla docela nízká a další vhodnou paletu nemám, vypodložila jsem ji (zatím) odřezky trámů, co nám zbyli ze stropu. 

V pohodě se dá takováto lavička vyrobit za odpoledne, tedy pokud vám to nekazí děti či počasí (v mém případě oboje :) ). 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka