čtvrtek 5. října 2017

Dršťková bez držtěk

Z kotrče nebo z hlívy ústřičné

Z hlívy ústřičné dělám dršťkovku běžně, když v obchodě narazím na pěkné plodnice.

Nedávno jsem při houbaření našla kotrč (dokonce dvakrát) a po projetí internetových receptů sem se rozhodla pro držťkovku.



Recept na polévku z obou hub je v podstatě stejný, ale práce s kotrčem je několika násobně horší.
V každém záhybu kotrče se drží hlína a jehličí, takže jsem ho propláchla nejdříve v celku, pak nakrájela na plátky a znovu propláchla pod tekoucí vodou.
 

Přísady: 250- 300 g kotrče nebo hlívy, 1 cibule, 30-40 g másla nebo sádla, 1 lžičku mleté červené papriky, sušenou majoránku, čerstvě mletý pepř, 2-3 stroužky česneku, ¾ litru vývaru (nebo si pomožte kostkou masoxu),  sůl, jíšku na zahuštění-používám granulovanou.
Kotrč nakrájený na pláty je lepší v osolené vodě předvařit. Pokud máme masový vývar, předvaříme kotrče v něm. Stačí tak 15 minut. Poté houby vyjmeme a nakrájíme je na dlouhé proužky, které nápadně připomínají dršťky. 

základ- Cibuli nakrájíme na drobno a zpěníme na másle, zarestujeme papriku a zalijeme
  •   vývarem z kotrče, přidáme utřený česnek se solí, pepř, majoránku a proužky kotrče. Zahustíme jíškou a krátce povaříme.
  • nebo vodou s bujonem- pokud vaříme z hlívy. Přidáme na proužky nakrájenou hlívu a 10 minut povaříme. Potom přidáme utřený česnek se solí, pepř a majoránku. Zahustíme jíškou a krátce povaříme.

Protože jsem našla opravdu velkého kotrče, uvařila jsem ho celého a polovinu vývaru a houby, jsem si zamrazila na jindy.

Pokud kotrč nechceme vařit hned, můžeme ho dát do misky s trochou vody (aby měl ponořenou tu část, kterou byl přirostlý k pařezu) a dát do lednice, kde vydrží cca týden.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka