čtvrtek 7. dubna 2016

Jak jsem si zkracovala rifle

Protože moje dvorní švadlena, rozuměj tchyně, je ochořelá. Musela jsem se s tím poprat a nové kalhoty si zkrátit sama.  
Pár věcí už jsem sice ušila, ale s riflovinou jsem ještě nepracovala.
A musím říct, že jsem na sebe hrdá. Teda ještě doufám, že se moje dílo po vyprání nerozpadne, ale věřím si :)

Před samotnou akcí jsem pohledala návody na internetu, zkonzultovala s tchyní a s odvahou se pustila do toho.

Nejdřív jsem kalhoty ohrnula na potřebnou délku (líc k líci)
Raději jsem vyměnila obyčejnou jehlu za jeansovou a pustila se do šití. Začátek šel dobře, ale samozřejmě mi musela dojít spodní nit, takže jsem ji doplnila a pokračovala dál. Nevím kde se stala chyba, ale spodní nit se cuchala. Dvakrát jsem nitě předělala, ale stále špatně. Tady se přiznám, že jsem se posilnila dobrým vínkem, převlékla nitě znovu a už to šlo.

První šev jsem šla obyčejným stehem podél vnitřního lemu kalhot. A pak došla horní nit :( , výměna proběhla v pořádku, žádné cuchání, super.
Přes podélné původní švy jsem si pomohla super vychytávkou a to podložkami ze stavebnin.


Potom jsem vedle švu ještě projela cik cak stehem a přebytek látky jsem ustřihla, raději entlovacími nůžkami. Pokud zkracujete málo tento krok můžete vynechat a nic neentlovat a nestříhat.


Nakonec jsem ještě kalhoty prošila normálním stehem z lícu, aby mi nic netrčelo. Nevím za jak dlouho, to má švadlena, ale mě to trvalo asi třičtvrtě hodiny, včetně třech zkoušení.
A jak jsem psala na začátku, s výsledkem jsem velmi spokojena.


Ještě informace k těm super vychytaným podložkám. Můžete si samozřejmě koupit podložky přímo v galanterii, ale tyto ze stavebnin stojí na rozdíl od těch z galanterky asi tak 2 Kč za kus a mají různé šířky. Ve stavebninách či hobby marketech je hledejte pod názvem vymezovací podložky určené k montáži interiérových dveří.    

A nakonec se vám musím pochlubit s naším nově přestavěným šicím/počítačovým koutkem, ve kterém jsem dnes šila poprvé. Konečně nemusím šít u jídelního stolu :)

2 komentáře:

  1. Super návod. Chystám se dceři zkracovat kalhoty na kraťasy, tak to hned zkusím. Nebavilo mě zkracovat a naměřovat a zakládat kalhoty po staru...Jen otázka, ty podložky máte pod tou patkou jen vložené a když přešijete ten tlustej šef, tak šijete bez nich? Díky. Katka Obytová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Ano podložku mám položenou nejdřív zezadu patky a pak zepředu, když to tlusté prošiji a celá patka je mimo hrb, podložku dám pryč a šiju bez ní. Jde i bez těch podložek, ale to jsem nezkusila.

      Vymazat

Díky, že čtete můj blog :) Terka