pátek 22. listopadu 2019

Posunovací adventní kalendář

Nápad na takovýto kalendář mě na Pinterstu zaujal už loni, ale bohužel jsem neměla čas ho zrealizovat.


Letos jsem si na něho zase vzpoměla a minimálně měsíc zpět jsem pokukovala v krámech po vhodném materiálu na jeho výrobu.

Dokonce jsem jeho podobnou verzi objevila v Kik, ale jeho kvalita a americký styl mě neuspokojil.

V obchodech jsem bohužel nenašla to pravé, co by se dalo použít. Tak jsem prohrabala svoje vánoční zásoby a zbytky dřeva v kůlně a nevěřila jsem, že jsem vše potřebné už doma vlastně měla. 


Základem je dřevěný hranol cca 3,5x4 cm o délce 70 cm, plstěný stromeček a dřevěná tyčka.
Na dotvoření je potřeba vrtačka, vrták stejného (nebo trochu většího) průměru jako je tyčka, tavná pistole, gravírovačka (popř. něco na napsání čísel) a smirkovací papír na zbroušení dírek.

Nejdůležitější je správně rozpočítat dírky (to jsem přenechala inženýrovi).
Po rozměření a zakreslení na hranol jsem je vyvrtala, cca 2 cm do hloubky. Protože jsem měla vrták stejného průměru jako tyčka, ještě jsem s ním párkrák zakvrdlala do stran, aby se dírky rozšířily a tyčka tak lépe zapadávala. Okraje dírek jsem zabrousila smirkovým papírem.
Stromek se skládal ze dvou částí, takže jsem je přilepila k sobě a nalepila tyčku, kterou jsem přebarvila na červeno, aby nebyla tak nápadná. Důležité je nechat ji cca 2 cm přečuhovat, aby potom zapadla do dírek. 

Čísla jsem si předepsala tužkou a obtáhnula gravírovačkou.

Na závěr je dobré dřevo nalakovat nebo ošetřit ojelem, aby vydrželo ve stále stejném stavu, ale to jsem ještě neudělala a myslím, že letos ani neudělám.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka