pondělí 12. listopadu 2018

Domácí vegeta


Potřebujeme- 1 kg mrkve, 1 kg petržele,  1/2 kg celeru, 1 svazek jarní cibulky, půl palice česneku, petrželovou nať
(Poměr zeleniny si můžete samozřejmě upravit nebo druhy obměnit. Např. použít obyčejnou cibuli, libeček, kedluben, atd...)


Všechny suroviny jsem očistila, kořenovou zeleninu naškrábala škrabkou na proužky, česnek a cibulku nakrájela.
Vše jsem postupně usušila v sušičce, pokud nemáte můžete sušit v troubě na 50 stupňů.
Délka sušení závisí na druhu zeleniny, když se kousky lámou je hotovo.

Na závěr jsem vše rozsekala v mixéru a uskladnila do sklenice.


Pokud směs nasypete do celofánových sáčků nebo menších sklenic, můžete vegetu využít jako zdravý, jedlý dárek. :)

Je to opravdu dobrota, já bych jí mohla sníst i jen tak samotnou.

Používám ji do polévek nebo do dipu ze zakysané smetany s česnekem k zelenině. Dále ji můžete přidávat do omáček nebo k dochucení masa, ryb či pomazánek.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka