neděle 11. března 2018

Bus stop



Inspirovala jsem se hrou Bus stop (Nastupovat, vystupovat) a vyrobila naši domácí verzi.


Autobus jsem jednou nakreslila růčo tužkou, obtáhla černým fixem, naskenovala do PC, 4x vytiskla a vybarvila barevnými fixami (žlutá, červená, zelená, modrá). Původně jsem chtěla nalepit fotku na místo řidiče, ale nakonec jsem se rozhodla, že řidiči půjdou vyměňovat, takže jsem nechala okénko prázdné.

Ve Wordu jsem si vytvořila okénka potřebné velikosti, naplnila je fotkami členů rodiny (fotky z fotokoutku z naší svatby, které už jsem měla poupravené a použila jsem je i jako jmenovky na dárky na vánoce) a pohádkových postav a vytiskla. 
Cestujících potřebujete 40 (do každého autobusu 10), my jich máme víc :) 

Hrací plochu jsem si narýsovala, rozdělila na políčka a obtáhla barevnými fixami. Doprostřed jsem chtěla namalovat městečko, ale nakonec jsem se na to vybodla a prázdná plocha slouží jako místo pro obrázky cestujících.

Vše jsem zalaminovala, vystříhala a obrázky cestujících jsem pomocí oboustranné lepicí pásky podlepila bílým pěnovým mirelonem (občas mi v něm přijdou zabalené věci v balíku), aby neklouzali.

Aby šli vyměňovat řidiči, nařízla jsem v okénku 2 místa na zasunutí obrázku (viz. pátý obrázek v řadě).



Dále ke hře potřebujeme 4 figurky v barvě autobusů a dvě hrací kostky (jednu na postupování po políčkách a druhou pro cestující).

Pravidla (naše verze)- Figurky srovnáme na zelenou šipku. Začíná nejmladší. Nejdříve každý hodí kostkou pro cestující a podle čísla, které padlo, nastoupí do autobusu počet cestujících.
Dále se hází oběma kostkami a podle toho zda se stoupne na plus nebo mínus se přidávají nebo ubírají cestující.
Hra končí, když všichni dojedou do cíle a vyhrává ten, kdo má v autobuse nejvíc cestujících. Pokud mají hráči shodně cestujících, vyhrává ten z nich, kdo dojel do cíle dřív.
Pro přejetí cíle se nemusí hodit přesný počet políček, ale platí i větší číslo.

Podle originálu je hra vhodná pro 2-4 hráče ve věku 4-8 let, ale zabaví se u ní i dospělí.

Pokud má vaše rodina (skupina) členů víc, můžete si vyrobit i víc autobusů různých barev a místo figurek použít třeba žetony v barvě autobusů, v tomto případě nezapomeňte navýšit i počet cestujících.

Pravidla se mohou upravit třeba tak, že počet cestujících si každý hráč určí předem, hodí kostkou s políčky a až potom se dozví zda je odčítá či přičítá.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka