pondělí 1. května 2017

Burgery ...

... skoro domácí.
Bulky jsem pekla domácí.
S těstem mi pomohl můj nový mazlík Eta Gratus Max :)


Recept je podle KOKO, na webu ho má i s videem.
Ingredience na 4 – 6 bulek na hamburger
  • 275 g hladké mouky + na pomoučení
  • 170 ml teplé vody
  • 20 ml oleje
  • 20 g čerstvého droždí
  • lžička a půl cukru krupice
  • 2 lžičky soli
  • 1 vejce
  • 1/2 lžičky vody na potření spolu se zbytkem vejce
  • případně sezam na posypání
Z tohohle množství upečete 4 megaboule, které jsou k něčemu, pokud máte na jeden burger připraveno minimálně tak 200 – 250g masa. Když říkám, že budou obří až moc, věřte mi. Klasická porce masa do hambáče se pohybuje někde kolem 120 – 150 g. Maso v mé bulce má 120 g a aby byl poměr jeho velikosti k housce takový, udělejte z těsta 5 ks. Na burgříky kolem 100g těsto v pohodě rozdělte na 6 dílů. Každopádně vždycky vám bude stačit jeden pekáč pokrytý pečícím papírem.
Postupujte podle videa, vložila jsem sem na web prodlouženou verzi, takže vše důležité je tu. Krátce a popisem si odvažte přesně mouku, přidejte do ní sůl. Droždí rozdrolte, smíchejte do tekuta s cukrem a přilijte trochu (cca 5-10 ml) vlažné vody. Ke zbytku vlažné vody přilijte olej. Rozkvedlejte vajíčko, půlku ho přilijte do vody s olejem a promíchejte, je druhé polovině cmrndněte trošičku studené vody z kohoutku, promíchejte a dejte do lednice – tím budeme bulky před pečením potírat. Mouku i tekuté složky smícháme dohromady, těsto důkladně propracujeme buď tak 3 – 4 intenzivní a těžké minuty ručně s měchačkou a nebo v hnětacím robotu. Musí se lepit. A bude se lepit dost. To je dobře. Nepřidávejte mouku, jinak budete mít houstičky tuhé. Coby přídavek bude bohatě stačit to, co pak budete potřebovat na pomoučení, aby šlo těsto ručně ještě chvilku hnětat a po vykynutí taky rozdělit a uválet pěkné bobánky.
Těsto z mísy vyklopte na pracovní desku pokrytou trochou mouky, malinko ho jí i posypte, hnětejte rukou asi minutu. Dejte pak vykynout na teplé místo pod potravinovou folii do lehce moukou vysypané mísy na cca 45 minut, zkrátka dokud těsto minimálně nezdvojnásobí svůj objem. Pak opět vyklopte, opět prohnětejte, aby v těstě nezůstávaly velké bubliny, rozdělte na požadovaný počet kusů a jednotlivě tvořte bulky podle videa. Placička, měšec, spojem obrátit dolů, poplácat, přemístit na pečící papír. Bulkám nechte mezi sebou rozestupy minimálně 4, ideálně 6 cm. Na plechu je ještě nechte nakynout. Opět to nechce průvan, takže pokud v kuchyni vane větřík, i na pekáči je opatrně přikryjte potravinářskou folií. Mělo by jim stačit asi 20 – 30 minut. Troubu nastavte na 200 °C. Pomašlujte vajíčkem s vodou, případně posypte sezamem. Pečeme v troubě uprostřed do požadované barvy, minimum bude nějakých 10 minut, já chtěla tmavší, na to stačilo 13 minut.
Ihned po vyjmutí z trouby bulky na pekáči přikryjte utěrkou, jedině tak budou úžasně měkkounké. Potřebují se lehce zapářnout. Pod utěrkou by měly zůstat až do zchladnutí a pak je můžete ihned rozříznout a používat… a nebo dát do igelitového pytlíku a nejpozději následující den tak učinit. Záleží jen na vás, zda je průřezem dáte ještě ohřát k masu na gril, pánev nebo do trouby nebo ne.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Burgry jsme měli k obědu, takže jsem si na rozdíl od Koko těsto uhnětla večer předem a dala ho kynout přes noc do lednice.
Ráno bylo krásně nakynuté, vyndala jsem ho z lednice, nechala aklimatizovat na pokojovou teplotu a pak tvořila bulky.

Protože jsem si nebyla jistá jak velké bulky budu potřebovat, udělala jsem 2 velikosti.
Těsto jsem rozdělila na půl, z jedné půlky jsem udělala 2 bulky a z druhé 3.
Nakonec jsem použila ty větší, protože jsem měla maso po 200 g.

+
Maso jsem koupila už ochucené a vytvarované v Tescu.
Dále jsem použila slaninu, čedar, cibuli, rajče a majonézu.

 

Bulky jsem rozřízla a na sucho opekla na pánvi. Maso jsem pomazala olejem, ještě trochu rozplácla a dala opékat na pánev, mezitím než se udělalo přidala jsem k němu na opečení i slaninu. Čedar je potřeba položit na opečené maso, ještě na pánvi, těsně před koncem, já ho dala moc brzo a hodně se mi roztekl.
Rajče a cibuli jsem nakrájela na kolečka. Bylo by dobré přidat salát, ale ten jsem neměla.

No a nakonec jsem vše poskládala dohromady.

Spodní bulku jsem pomazala majonézou,dala slaninu, pár kroužků cibule, maso s čedarem, kolečka rajčete a zaklopila vrchní bulkou také pomazanou majonézou.
Aby se celý výtvor nezhroutil, propíchla jsem burgr špejlí.

Výsledek výborný :)

Úkol na příště- koupit salát a zapracovat na vzhledu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka