pátek 29. června 2018

Pro paní učitelky

a taky kuchařku a provozní.


"M" chodí do malé vesnické školky, kde jsou dvě třídy dětí a celkem 6 zaměstnankyň (nikdo další).
Dvě paní učitelky jsou v jeho třídě a dvě ve druhé. 
Ráno a odpoledne, kdy je ve školce málo dětí, se třídy spojují a všechny 4 učitelky se u dětí střídají.
No a paní kuchařka a provozní pomáhají s dětmi u jídla či na výletech.

Takže na konci školního roku obdarováváme všechny.

Vždycky jsem nosila paní učitelce kytici co zahrada dala, ale bohužel ještě nemám na zahradě nic co bych mohla nařezat. 

Takže jsem se letos inspirovala na internetu a pro všechny jsme upekli a nazdobili perníkové kytice.


"M" samozřejmě pomáhal vykrajovat těsto a pak zdobit perníčky, technikou patláme štětcem, která se nám osvědčila už na velikonoce.

Zbytek práce jsem odvedla já.


Do perníčků jsem udělala dírku, špejli jsem trochu namočila v bílkové polevě a strčila do dírky. Po zaschnutí jsem každý květ zabalila do celofánu. Špejle jsem chtěla původně svázat, ale květy mi nechtěli držet tak jak jsem potřebovala, tak že jsem konce špejlí nalepila tavkou na kus kartonu.

Kytice jsem zabalila do krapáku a balícího papíru a přidala jmenovku s poděkováním. 


Recept na perníčky a polevu najdete zde.
P.S. Lepší než dělat dírky do perníčku po upečení, je strčit kus špejle do vykrojeného těsta před pečením a po upečení špejli vyměnit za novou.

No a ze zbytku těsta jsme upekli perníčky pro sebe ve tvaru ZOO zvířat, které si "M" dozdobil zbytky bílkové polevy.  


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka