úterý 6. prosince 2016

Nejedlé Ježíškovi diy dárky

Tady je slíbené pokračování loňských dárků nejedlých.

Pohlcovač vlhkosti do auta- návod zde.

Andělé- dělala jsem ve dvou velikostech.
Malý byl ze zbytku dřeva z krovů našeho domu, hlava je z polystyrenové koule a křídla z difuzní folie která je také součástí naší střechy, vše jsem přilepila tavnou pistolí .

Velký je ze špalku, hřebíku a hlava polystyrenová koule obalená obinadlem a opatlaná sádrovým tmelem, křídla jsou z papíru, taktéž ovinuty obinadlem a opatlány tmelem a po uschnutí jsem je přibila hřebíčky.



Malovaný hrnek či talíř
K tomu potřebujete keramické nádobí, vypalovací barvy na keramiku a hlavně pevnou ruku.



Mýdla

Výroba mýdel je velmi jednoduchá. 
Potřebujete čirou mýdlovou hmotu, vonný olejíček a sušený měsíček lékařský - to jsem koupila na internetu. A silikonové formy různých tvarů mám doma.


Mýdlovou hmotu jsem rozpustila v hrnci, přidala jsem pár kapek olejíčku a sušené okvětní lístky měsíčku a nalila do silikonových formiček. 
Po ztuhnutí jdou mýdla krásně vyloupnou a pak už jen stačí pěkně zabalit.



Doma vyrobené kávové svíčky

K výrobě tohoto dárku jsem nakoupila pouze knoty s plíškem (ve stejném e-shopu jako vše na mýdla) a zrnkovou nemletou kávu.

Vosk jsem získala z velké, ale ohnuté svíčky co jsem měla doma, na obarvení jsem použila mletou kávu, na fixaci knotu jsou super žvýkačková lepítka a ještě potřebujete různé skleničky třeba po vypálených svíčkách, plechovky nebo silikonové formy třeba na muffiny. 



Vosk jsem nalámala do sklenice a ve vodní lázni nechala rozpustit. K když svíčka byla zvenku zelená, většinu tvořil bílý vosk, což bylo super. 

Než se vosk rozpustil, přilepila jsem si do středu nádob knoty a na dno nasypala zrnkovou kávu.
Do vosku jsem po rozpuštění přidala mletou kávu a ta krásně vosk obarvila na hnědo.
Knoty je potřeba nejdříve zalít jen z části, aby zůstali stát pěkně uprostřed, takže jsem je zalila voskem po vrch kávových zrnek (taky proto, aby mi potom zrnka nevyplavala navrch svíčky- to by při prvním zapálení knotu zrnka shořela a to by nebylo zrovna super). Po ztuhnutí první várky vosku jsem dolila nádoby skoro do plna a aby knoty zůstali uprostřed, raději jsem je podepřela čínskými hůlkami. 

Po ztuhnutí nezapomeňte knotu zkrátit cca na 1 cm nad voskem.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka