neděle 5. června 2016

Pečená hovězí žebra...

... na černém pivě a kořenové zelenině

1,5 kg hovězích žeber(nebo i víc :)), cibule 150 g, mrkev 150 g, petržel 150 g, celer 100 g, nové koření 5 kuliček, pepř celý 5 kuliček, 2 listy bobkového listu, rajčatový protlak 70 g, sůl 30 g, černé pivo 0,5 l, sádlo 50 g
V rámci šetření nádobí doporučuji použít hrnec, který může do trouby (já mám obyč nerez z Ikea). Pokud ho nemáte, základ udělejte v obyč hrnci a vše pak přendejte do zapékací mísy.

Protože se maso peče 2,5 hodiny i více, základ jsem si připravila den předem, abych tím ráno neztrácela čas a měla jistotu, že do oběda změkne.
Zeleninu jsem oloupala, cibuli nakrájela na půlkolečka, mrkev i petržel na kolečka a celer na kostičky. Všechnu zeleninu jsem orestovala na sádle a když cibule zesklovatěla, přidala jsem protlak a 2 minuty ho zarestovala. Potom jsem přidala bobkový list a kuličky pepře a nového koření (které jsem uzavřela do sítka na čaj, abych je pak snadno vylovila). 
Do hrnce jsem přidala osolené maso a dala do lednice. 
Druhý den ráno jsem dala hrnec na sporák, zahřála ho a přilila jsem pivo a asi 250 ml vody, aby bylo maso zcela potopené.  
Potom jsem přiklopený hrnec pokličkou nebo alobalem dala do trouby a pekla na 180 stupňů 2,5 hodiny.

Když bylo maso měkké, vyndala jsem ho z výpeku a ten výpek jsem na sporáku zredukovala, zahustila nahrubo nastrouhanou bramborou a ještě 15 minut provařila. 
Podle chuti můžeme na konci dochutit solí a pepřem, ale to už nebylo potřeba.

Jako přílohu jsme měli vařené rané brambory se slupkou, dobrá by k tomu byla i bramborová kaše.

A závěrem bych řekla, že je to vážně žrádlo, takže vám doporučuji toto jídlo brzy uvařit.


P.S.: Během pečení masa jsem musela víc jak na hodinu odjet, takže se oběd vařil skoro sám :))

2 komentáře:

Díky, že čtete můj blog :) Terka