sobota 17. října 2015

Kapusta a koka

Tato sobota byla ve znamení K - kapusta a kokosové koka sušenky




Kadeřavou kapustu jsem dostala jako jednu z kytic k svátku a protože listy začali ztrácet barvu, začala jsem přemýšlet co s ní.

Protože "K" vyžaduje maso, samotná kapusta nepřipadala v úvahu. 
Na konec jsem na netu našla recept na kapustové karbanátky s uzeným.

Recept- 600 g kapusty, 1 cibule, olej, 2 žemle, 200 ml mléka, 200 g uzeného masa, 1 vejce, pepř, sůl a strouhanka na zahuštění dle potřeby, vejce a strouhanka na obalení a olej na smažení
Kapustu dáme na 5 min povařit do vroucí vody, poté necháme okapat. Žemle namočíme do mléka, cibulku nakrájíme na jemno a osmažíme na oleji. Uzené maso, kapustu a vymačkané žemle umeleme. Do směsi zapracujeme cibulku, vejce a osolíme a opepříme. Podle potřeby zahustíme strouhankou. Vytvarujeme karbanátky a obalíme je ve vejcích a strouhance. Usmažíme.

Tak jsem si připravila suroviny a vyndala svůj ne moc používaný mlýnek.


Ale ejhle, když jsem vše namlela a smíchala, představa, že budu matlat karbanátky, obalovat je ve vajíčku a strouhance a smažit, se mi vůbec nelíbila.
Tak jsem to vymyslela :) Olejem jsem vymazala zapékací formu, směs přendala do ní a zapekla v troubě na 180 stupňů cca 30 minut.


Vznikla tak méně pracná a zdravější verze tohoto receptu :)
Bohužel až teď při sepisování, jsem zjistila, že nemám fotku již upečeného či naservírovaného jídla.

Příště bych vynechala strouhanku na zahuštění, přidala vejce a třeba i trochu česneku. 

Domácí koka sušenky

potřebujeme- 100 g kokosu, 240 g hladké mouky, 220 g másla, 1 žloutek, 120 g moučkového cukru, 3 vrchovaté lžíce kakaa, špetku soli


Máslo necháme změknout a smícháme všechny ingredience. Z těsta tvoříme kuličky, které na plechu rozmáčkneme vidličkou. Pečeme na 190 stupňů 10 minut.



Brzy je budu muset udělat znovu, protože nevydrželi ani do druhého dne :)


1 komentář:

  1. No.bodeeeet by vydrzeli.kdyz jsme vam je snedli.Dej vedet az zase budou.....

    OdpovědětVymazat

Díky, že čtete můj blog :) Terka