pondělí 29. října 2018

Lampion co dům dal

Ve středu budeme mít u nás v obci již tradičně lampionový průvod.
No a protože minulý rok průvod zmokl, kupovaný lampion to nepřežil a zbyla nám jen tyčka se světýlkem.


Tak jsme se pustili do výroby nového lampionu.

Potřeba je k tomu jen pár věcí- pet lahev, lepidlo Herkules, krepový papír, nůžky, provázek, papír, nůžky, tavnou pistoli, štětec a mistička na odlití lepidla.
Z pet lahve jsem použila spodní rovnou část. Tu "M" natřel lepidlem, přiložili jsme krepák (který jsme odměřili podle velikosti petky a vystřihli díry na oči) a znovu potřeli lepidlem. 


Než lepidlo zaschlo, vystřihli jsme z tvrdého papíru křídla, uši a tečky na oči. A po zaschnutí lepidla jsem vše přilepila na místo tavnou pistolí. 
Dovnitř petky, jsem přilepila bílý papír, aby se oči zvýraznili. Děrovačkou jsem nahoře udělala dvě dírky proti sobě a jimi protáhla provázek na přidělání lampionu k tyčce se světýlkem.


Pokud nemáte tyčku se světýlkem nevadí. Lampion můžete přidělat na klacík nebo jinou tyčku a dovnitř vložit světýlka nebo svíčky na baterky, které se teď prodávají všude možně na domácí dekorace.

Pokud nefandíte netopýrům, můžete vyrobit stejnou technikou třeba pavouka, dýňáka, ducha nebo jinou strašidelnou potvoru :)

A jestli vás žádný průvod nečeká, použijte místo petky skleněnou zavařovačku a vyrobte si svícen, jako my loni.
...

Pro navození správné atmosféry a zabavení dítěte jsem ještě vytiskla XXL staršidelnou omalovánku. Zdarma ke stažení ji najdete zde.
Je potřeba odstříhat přebytečné okraje, slepit a vzhůru do vybarvování, i když mě se líbí i černobílá.


No a ještě vytáhneme dekorace co jsme vyráběli loni a můžeme se bát :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka