neděle 25. února 2018

Domácí (ne)snickers-zdravé


Na internetu (konkrétně tady) mě zaujal recept na zdravé domácí snickers bez cukru.



Ale co si budeme povídat, s klasickou snikerskou to moc společného nemá.
 I tak je to dobrota.

Potřebujeme-
110 g másla, 220 g ovesných vloček (měla jsem jemné), 100 g datlové pasty (nebo 40g kokosového cukru nebo datlového sirupu), 1 lžička skořice mleté, 1 lžička vanilkového extraktu, 1/4 lžičky soli, 120 g čokolády min 70%, 3 lžíce arašídového másla



Ve střední pánvi pomalu rozehřeji máslo s datlovou pastou/cukrem/sirupem. Přidám skořici, vanilkový extrakt, sůl a přisypu ovesné vločky a na mírném plameni míchám po dobu cca 4 minut. Ve vodní lázni rozpustím čokoládu spolu s arašídovým máslem. Nízkou plastovou nádobku o rozměrech 13 x18 vyložím potravinářskou fólií a naplním polovinou směsi, naliji skoro všechnu čokoládu, opět nasypu směs a pocákám zbytkem čokolády. A šup do lednice (asi tak na 2 hodiny).

Protože je v tom obsaženo máslo, je nutno uchovávat v chladu, nejlépe v lednici.

Moje představa, že to celé díky folii vyndám z formy a nakrájím se nepovedla, takže jsem krájela rovnou ve formě.
Pár kostiček se odrolilo, takže z toho mám ještě ochucené vločky do jogurtu.

Poznámka na příště- část vloček nahradit nasekanými buráky (cca 50 g).


Tady ještě pár chytrostí z původní stránky-Ovesné vločky jsou lehce stravitelné a známé svým obsahem lehce rozpustné vlákniny, která reguluje cholesterol a glukózu v krvi. Oves má posilující účinky a blahodárně působí na nervovou soustavu. A čokoláda? Tradičně je považována za afrodiziakum a povzbuzující prostředek. Abych nemusela ovesné vločky přisladit cukrem, připravila jsem si datlovou pastu (Datle přes noc namočím do vody, v lepším případě do jablečného moštu, tím se ještě víc zvýrazní chuť pasty. Druhý den datle vyjmu a rozmixuji do hladkého krému). Výborná věc, kterou si můžete nachystat dopředu a v uzavřené nádobě v lednici vydrží několik dnů. Hodí se do ovesných kaší, zmrzlin, tu vám připravím příště, dezertů, prostě skoro všude tam, kde byste jinak použili cukr. Arašídy obsahují ve velké míře kyselinu listovou, která pomáhá chránit mozkové buňky a zlepšuje paměť a soustředění.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka