pondělí 27. února 2017

Bramborový koláč

Původně jsem chtěla péct slané bramborové muffiny, ale lenost mě dohnala a nakonec jsem upekla koláč.


Inspiraci jsem našla zde.

Něco jsem ubrala, něco přidala, pozměnila formu a koláč byl na světě :)

A tady je moje předělávka receptu-
500 g brambor, 1 lžíce hladké mouky (šlo by i vynechat, ale bála jsem se aby se výsledný produkt nerozpadl), 5 vajec, 100 ml mléka, 100 g sýra (měla jsem eidam), 150 g uzeného boku ( nebo slaniny), sůl, pepř, medvědí česnek sušený, olej na vymazání formy  


Oloupané a nahrubo nastrouhané brambory jsem smíchala s moukou, 1 vejcem, asi lžící medvědího česneku, solí a pepřem.
Na dno dortové formy jsem dala pečící papír a boky vymazala olejem.
Bramborovou hmotu jsem upěchovala do formy a dala zapéct do trouby na 180 stupňů cca 15 minut.

Uzené bylo docela tučné, tak jsem ho nakrájela na kostičky a nasucho opekla na pánvi, aby se tuk vysmažil.

Zbývající 4 vejce, mléko a nahrubo nastrouhaný sýr jsem promíchala, přidala ještě trochu medvědího česneku, sůl a pepř.

Na zapečené brambory jsem rovnoměrně rozmístila vysmažené uzené (bez tuku), zalila vajíčkovou směsí a dala opět zapéct na 15 minut/180 stupňů.


Výsledek je výborný teplý i studený.
Dá se jíst k večeří, ale klidně s tímto koláčem můžete pohostit i návštěvu.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka